lördag 14 mars 2009

så varför var det dax idag?

så vaför skrivande i denna stund?det finns en tjej som gör mig så förbryllad. lite invecklat och kompicerat. för det är en tjej jag inte alls borde bry mig om, fast hon ingår ändå i min vardag... det är alltså ett x till killen jag träffar. men inte att vanligt x, ett sånt som bara finns för tt man har ett förflutet - vilket alla har. och har man inte det är det något fel. men vad jg inte kan förstå är att man till varje pris vill förstöra för den andre. det är ju ändå någon man tyckt om under en lång period - kanske flera år... så varför hata någon så ofantligt mycket så man till och med förstör för sig själv?jag har träffat dem med "förredettor" innan. jag är själv en "föredetta". vi har fortfarande god kontakt efter 1 1/2 år. så där lagom som man ska eller inte ska ha då. han träffade sin nuvarande när jag inte ens hade börjat titta på pojkar/killar/män igen. och nu för ett tag se träffade jag denna fantastiska kille - och en av de första som grattade mig var han!med detta vill jag bara förklara att jag är ovan vid den här situationen. jag kan säga att jag tycker nästan det är lite komitragiskt om ni förstår vad jag menar då. det är alltid något senaste nytt för dagen vad denna tjej har gjort. förstår att hon är ledsen, förtvivlad, förbannad - med verkligheten blir inte alltid vadman tänkt sig och då är det bara att bita i det sura äpplet och gå vidare. hur man gör detta sen är olika. kan man ej få tillbaka det man vill ha, hade hoppats och trott får man hitta något nytt att sträva efter. tyvärr.en dum jämförelse: fungerar ej akryl som nagelförstärkning så prova gel. möjligt att det inte gå av lita lätt, men vad vet jag?nu ska jag släck ner.ha det gott och tänk på följande: DU VÄLJER SJÄLV HUR DU VILL TOLKA DIN VERKLIGHET...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar