måndag 30 mars 2009

utvilad - japp

har provat något nytt -FLOATING ( på CHPS i rosenholm, visste ej var man hittade sånt här innan så nu slipper ni andra leta). helt underbart! först funderade jag hur jag skulle klara av att ligga där i 45 min, så jag puttade mig från kant till kant, provade olika stilar med armar (benen gick ej att variera så mycket)... men meningen med floating är att man ska slappna av,bli av med stress helt enkelt att komma i ro och kontakt med sig själv. det finns forskning som visar att floating hjälper höger och vänster hjärnhalva att samarbeta bättre ihop. ska erkänna att jag som ej visste hur jag skulle klara detta i 45 min somnade. SOMNADE. den sömnen jag fick där var som en hel natts sömn! fantastiskt! kan tänka mig att detta är vad alla skulle behöva minst en gång i veckan. det gjorde under  =)
nu vet jag vad jag ska ge mamma på morsdag =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar