måndag 29 mars 2010

borta bra men hemma bäst!

Efter några dagar uppe i sthlm hos systeryster med sambo, god mat och endel shopping är jag en av dem som tycker det är skönt att få komma hem till sin lugna vrå!
Men oj oj oj vad jag har ätit nu när jag varit iväg, grilltallrik på grekiskan, enorm räksallad på NK och sen rogers( systerns sambo) fantastiska mat i lördags!
lite sommarklänningar blev det inhandlat, men roligast var att handla till ola. Han hittade endel fint!

William var sjuk igår, men redan idag verkar han bättre. Gör susen med lite pappa och tisma medicin! I morse innan wincent hämtade honom låg han på golvet med tisma och sa att de var bästa kompisar - inte ia. Bara jag och misma! Så log han så där med ögonen som bara han gör när han retas =)
Jag brukar nämligen säga att Tisma är min älskling. då säger william MIN älskling samtidigt. Ja Tisma är vår älskling. Så därför log han sådär när han sa att det bara var dem som var bästa kompisar!! Och det låter jag dem gärna vara! han var som ett plåster på henne hela morgonen, hon låg och bet på sitt märgben och han låg och pillade henne i pälsen.
På tal om att pilla. Så kul. Ola är nyklippt sen William var hos oss sist! nej inte kort hår pappa jag inte kunna pilla då! och sist sa han: mamma inte pippa (klippa) mig kort - jag inte kunna pilla då! Så nu när varken ola eller william har hår ligger han hos tisma som ett plåster, om vi inte läser saga för då är det längre hår som gäller.

Nu väntar möte med sportaffär i stan.
Möte med lina.
Beställa t-shirts med BTH Games.
Treårskontroll (förhoppningsvis)
Xtravaganza, ev träning....
Tisma
Avstämning av dagen med ola
säng.

tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar