onsdag 24 mars 2010

Dagen som gick...

Undrar varför man säger så? det är ju inte direkt så att dagen gick iväg. Nej nu tycker jag det räcker med dag, nu packar jag mina prylar och pinaler och går... nej en dag går inte. passerar den då kanske?? eller försvinner den kanske? jaja, nu är det ny dag i vilket fall!

Men detta skulle vara om igår.

jobb till 11.30, sen stod jag och Filip på AF till 16 och gjorde reklam för BTHs KY utbildningar! tror helt klart att vi är dem som har roligast på dessa dagarna när vi är med. vi har tävlingar mot de andra högskolorna (faste dessa vet ej om det) igår hade vi en puma, timon, vårtsvin och säl bla. sen gav han mig en massa tips på drinkar... kommar bara ihåg en som skulle smaka som marianne.

hem

ola och jag åkte ut till stallet med tisma. hela främje och vänstra delen av hagen ligger under vatten. tur att de har tre hektar de kan gå på! men idag ska de gräva och se om de får bort det så det inte blir översvämning i stallet...

hämtade fåtöljer hos mamma och pappa. det är egentligen olas farmors fåtöljer. nu inväntar vi bara att tyget ska komma till IKEA så ska vi klä om dem. Nu är det en ny lgh hemma. ommöblerat och nya/gamla saker lampor, hyllor mm och snart "nya" fåtöljer! kul kul =)

och så hade vi trevligt besök igår! bjöd på lite kvällsmat och morotsdipp. gottit. så snart har jag god matlåda som ropar på mig i kylen! visade lite film när familjen var och åkte skidor. tala om att vi hade kul! den bästa filmen är inte när vi åker skidor eller dansar utan när william och viggo står på en pall och visar vilka backar de har åkt på den stora kartan som hängde på väggen, vilken som var bäst och var värmestugan var. och dessa små börjar dividera om vilket hus som är vilket!! så kul. inte så vi låg dubbelvikta framför tvn igår men nästan... =)

avslutade men en promenad med tisma och min i på stummis.

nu idag.

ska se om jag kommer ut till stallet i tid och hinner rida. men det hänger på om det hinner bli mörkt... men snart är det om ställning av klockan. jobbigare att gå upp - men längre kvällar! inget ont utan något gott =)

ser fram emot kommande dagar!

tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar