onsdag 21 april 2010

66,6 kg

I morse stod vågen på 66,6 kg!
Har kämpat med sista kilorna och kampen är inte över ännu. Ner till 65 kg vore toppen.
Men en sån underbar känsla att komma i sina gamla jeans =) love it!
Säger inte att det jag äter alltid är gott, men kanske man lär sig. har ju aldrig varit en lover of keso, men det är det som står till frukost. keso med äpple och grape i... ok... men inte drömfrukosten =)
hade inte tänkt att äta fralla i morse. (ibland lyxar jag med en halv nybakt fralla på morgonfikat på jobbet) och det gjorde jag inte heller. DET BLEV EN NYBAKT KANELBULLE SOM EN KOLLEGA HADE MED SIG, mindre bra och det smakade inte vad jag hoppats heller. konstigt det är ofta så när jag äter saker jag längtat efter att de inte är lika goda som jag hoppats/trott. märkligt.

Blir så glad när människor som inte känner mig så väl ger mig komplimanger och påpekar min kropp. Kanske det är så att jag inte behöver känna att jag måste gömma mig bland vassen i sommar eller leta snäckor på havets botten för att synas så lite som möjligt. skönt. konstigt nog känns det ändå som att jag "tillhör de feta", för jag känner mig sån. men sen får jag tänka på att jag kommit i mina jeans jag inte haft på ... de har nog legat i lådan i ... hur många år... möjligtvis sen gymnasiet. alltså för 10 ÅR SEN!! skönt skönt. jag ska verkligen försöka hålla mig här nere. alltså nere i vikt uppe på topp i humör! =) =) =)

i morgon bär det av till ronnebybrunn med jobbet. ska sova över natt och då slipper jag nog keso till frukost! Det blir frukostbuffé två gånger denna vecka! LYX - men vem är värld det om inte JAG. mycket PIPPI power =)

Sen till helgen bär det av till Malmö för att åka SEGWAY och bo på Hilton Hotel. =)

Känner att jag är rätt lyckligt lottad!

Tjingeling!

2 kommentarer:

  1. Du behöver inte alls skämmas över din kropp! Så söt som du var på stan *visslar* Det riktigt glänste om dig Karolina

    SvaraRadera
  2. TACK så otroligt mycket! blir glad i hjärtat!

    SvaraRadera