tisdag 13 april 2010

Ödet styr dom vägar vi väljer!

Samtalade med en bekant som sa att detta ordspråk var det hon levde efter! gillar verkligen det - Ödet styr dom vägar vi väljer!
Det är ju vi som väljer vilket håll vi ska gå, inte ödet. men kanske ödet har en överraskning bakom knuten, men det är vi som valt väg =)
När jag slutade igår var ola och william redan hemma hos mamma. viggo och ebba var där, så de hade lekt i lekparken lääänge innan jag kom.

Ska hem sen till mamma och passa mina små syskonbarn. och i utbyte mot detta fick mamma passa tisma nu under förmiddagen! perfekt! första gången på över 5 år som mamma passar henne.

Jag skaffade ju inte hund för att lämna bort hemme. Jag skaffade hund för astt jag ville ha hund. Det är min lilla älskling och mitt ansvar och givetvis vill jag alltid att hon ska vara med mig! Rider jag är hon med, hon var med i skolajn och handlar jag sitter hon i bilen (om det inte är där djur får gå in då är hon givetvis med.

ibland känns det som att folk, vissa i synnerhet, skaffar djur eller barn bara för att andra gör det. kändisar eller kompisar. en hund eller barn är inget smycke. de kräver all sin tid och allt sitt engagemang! en hund i upp till 15 år, men ett barn i hela ens liv - till de får ta hand om oss tillbaka när vi är gamla och skröpliga =)
nu är det dax att jobba igen... ska snart på möte med ett företag om sponsring!

tjillevippen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar