torsdag 1 april 2010

skärtorsdag

har lite godis hemma om att ifall små kärringar kommer förbi. jag inte min lilla granntant på 90 år, utan snarare snå barn men jäppstift på kinderna och prickar över ansiktet. dessutom har de ofta lagar med kläder på sig och förkläde över detta och dessutom med en kvast mellan benen och en korg i ena handen! vad är detta för tradition?? En rolig sådan!

Igår var det intergration på BTH. Vi serverade påsk mat och gjorde påskpyssel. 150 pesomer och 80% killar av detta satt och gjorde små kycklingar eller vad det nu skulle likna. MEn roligt hade vi. Kom hem helt slut efter en arbetsdag på 14 timmar. trött med glad för allt verkligen blev sååå bra!
Nu ska jag göra mig lite mat innan jag åker till stallet.

william var så rolig igår berättade ola när jag kom hem. vi var ute i stallet och red i förrgår. som sagt william var ju ledig =). Jag red leo och hen hella. Ola som inte gått i närheten äv hästar tidagare har blivit jätteduktig! Borstar och tränsar hästen själv. sadlen fick han lite hjälp med i och med att det är viktigt att den sitter rätt. william skulle hoppa upp på hella innan jag sadlat leo. han bara älskar att rida. så det var detta han hade pratat hela tien om med ola igår! och att vi hade hittat på sånger när vi red. ola började med någon mening, sen william och sen jag så gick det runt så. Blev riktigt imponerad av att en treåring fyller i och gör vår egna sång. i och för sig mynnar den ut i jag mår han leva... hurra hurra hurra.

i kväll ska vi till anna och michel. ska fira ludvig så här i efterhand. har ej kunnat förrän nu - men bättre sent än aldrig!

tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar