torsdag 15 april 2010

smått & gott och KRÄKSJUKAN

kan inte påstå att sömnen på soffan gjorde mig 10 år yngre, men fick inte fler rynkor heller för den delen. rynkor eller levnadslinjer som farmor säger - kanske för att hon själ är lite russinliknande. men som ett sött gott litet solmoget russin!
valde att inte dela säng med min käre sambo inatt... hi hi valde soffan framför honom!
Kanske inte framför honom men framför att dela säng med KRÄKSJUKAN som drog in på hotell hos oss inatt. man kan faktiskt kalla det för att våldgästa. för jag hade både stängt fönster, låst, klistrat listerna, stängt ventilerna och ställt min vakthund för för att mota kräksjukan i gring! men "han" smög sig på något sätt in innan jag hann göra allt detta.
men men... tor vi schasade ut "honom" rätt snabbt! pigga och glada vaknade vi i morse alla tre. piggast var nog han som kräkt kaskader. konstigt nog.... =)

jag är på jobb medan ola och william är hemma, tvättar och kokar sand och sten. vi har nämnligen införskaffat oss ett akvarie på 300-350 liter. lite lagom att börja med tyckte vi. nybörjare som vi är har vi fått fråga om allt och kontaktat en fiskcoach! Japp, det stämmer =) william pratar och pratar om att fiskarna kommer snart! hmmm endel kvar att göra men det närmar sig!

ikväll ska jag på restaurang och bio om allt vill sig väl =) det är det som är planerat.
men allt som är planerat blir ju ej av... mamma och pappa är bjudna till oss i morgon... men de ligger i kräksjukan så kanske blir en annan dag! vi få se vi få se.

ps. det är nog bråttom med mins små sockar nu!

njut av solen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar