fredag 16 april 2010

tur karlskronahem står för vattnet!

fyllt akvariet med 1000 liter vatten idag och tömt det på samma mängd. Vi hämtade ju ett gammalt akvarie för någon dag sedan. men vilket jobb med att få stenarna rena. de har skölts i bakdaret, kokats och skölts igen. vilket jobb. men måste erkänna att det är ola som gjort det mesta jobbet!
hoppas snart att kunna fylla det på 300-350 liter som det ska vara i!
william är i eld och lågor för akvariet! nästa gång han kommer hem ska vi köpa fiskar. men vi ska köpa några provfiskar om någon dag för att se att de klarar sig och inte dör. om de överlever blir det fler när william kommer hem som sagt!

Var ute med tjejerna igår. först på nivå för en bit met. åt kanske upp en tredjedel av maten... då förstod jag att det inte var som det skulle i magen - jag äter ju alltid allt och lite till!
Sen gick vi på bio. Änglavakt. En mycket bra film! Vi sex var helt själva på biografen! Tala om privat tillställning!

väl hemma blev jag dålig. feber på natten men inga ovälkomnande fraken upp eller ner. Så antar att det var vad jag fick. Men var hemma från jobbet idag för kände mig inte ok förren eftermiddagen. och fick inte i mig något att äte förrän kvällen. när vi hade premiär...

... på grillen idag. satt på vår mycket fina balkong och bara njöt! william tyckte att vi kunde grilla varje fredag, ola och jag höll med för det var så "musigt" och vihar haft en sån "hälig dag" som skiten sa när vi satt och åt!

snart ska jag krypa ner till kojs.

ska jobba på stummis på söndag när de har grannyran. lite kul faktiskt! blir nog en hel del att göra, verkar som att det kommer en massa människor. KUL. Och kul för alla som vunnit!

återkommer med bilder på akvariet - förhoppningsvis!

tjillevippen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar