fredag 9 april 2010

rös i kroppen för en kort sekund...

det var i morse det inträffade.

Vet inte om ni andra är som jag... ibland (sällan nu för tiden men ändå) får jag för mig att jag inte är ensam. jag menar som i tvättstuga, trappuppgång eller som i morse garaget.

Sen katten dog har jag haft både förarrutorna helt nervevade för att minimera lukten som är i bilen. ibland låser jag bilen och ibland inte (har ju inte direkt ett nytt vrål åk utan mer en gammal trogen bettan!), menar om någon vill kan de ju ändå öppna bilen i och med att rutorna är nervevade!
i morse gick jag då som vanligt ner i garaget för att sätta mig i bilen och köra iväg till praktiken/jobbet.

sätter mig i bilen, vevar upp fönstret på högersida (hade då inte stängt min dörr ännu). Jag hör att det är någon annan i garaget men jag ser ingen och jag var ensam när jag kom ner!
Känner hur hjärtat börjar slå och vill skrika GHAAAAAA.
slår istället igen dörren. låser bilen och tänker vilken tur att jag i alla fall har centrallås så bilen låser sig. vevar fort som attan upp fönstret på min sida och startar bilen.
tycker att jag hör ljudet igen och tänker TÄNKT OM DENNA NÅGON REDAN ÄR I MIN BIL I OCH MED ATT DEN ÄR OLÅST!! GHAAAA!
vänder mig om och då.... Jag har ju fullt med saker i bilen så inte en janne att någon får plats i min volvo 745!!! i bagaget är en dubbel hundbur. och bak är ja... säg vad som inte är där.. fodertunna, bilbarnstol, hästtäcken, agilityhinder, ridstövlar, handduket, ryggsäck med hundträningssaker om jag nu skulle få för mig att träna mitt hjärta igen, m.m. och jag tänker JAG SKA ALDRIG STÄDA BILEN!!!
för nu slapp jag ju tro att det var någon där som jag inte såg!! hi hi hi men det får verkligen inte plats någon där!! det finns verkligen bara plats fram hos mig och där satt minsann inte någon!
och jag känner Åååå vad skönt!

så tips till er som inbillar er saker ibaland - kör bilen med så mycket saker att det inte finns utrymme för fler!

bless my car

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar